بررسی اپلیکیشن airdroid

بررسی اپلیکیشن AirDroid انتقال فایل بیسیم بین موبایل و کامپیوتر

دوران محدودیت در انتقال انواع فایل ها بین دستگاه های هوشمند تمام شده است. اکنون به راحتی میتوانید با استفاده از ابزار قدرتمندی مانند اپلیکیشن AirDroid انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل بصورت بیسیم را به راحتی هرچه تمام تر انجام دهید. با برنامه چی برای نقد و بررسی و آموزش این نرم افزار قدرتمند انتقال فایل، همراه باشید.

این مقاله دارای قسمت های زیر است:
تاریخچه ی انتقال اطلاعات بین دستگاه های هوشمند
چجوری اطلاعات را بصورت بیسیم بین کامپیوتر و موبایل منتقل کنیم؟
صفحه اصلی اپلیکیشن AirDroid
اتصال موبایل به کامپیوتر و موبایل های دیگر با اپلیکیشن AirDroid
با استفاده از اپلیکیشن AirDroid چه امکاناتی در دسترس ماست؟
ابزار های دیگر اپلیکیشن AirDroid
Login کردن در اپلیکیشن AirDroid
نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید


تاریخچه ی انتقال اطلاعات بین دستگاه های هوشمند

انتقال اطلاعات بین دستگاه ها اپلیکیشن airdroid

کابل، سیم یا به انگلیسی Wire، به نوعی پدر جد فرآیند انتقال اطلاعات به حساب می آید. استفاده از سیم ها اولین و پایدارترین راهکار برای جابجایی همه اطلاعات الکترونیکی بود. استفاده از کابل های مختلف با رابط های گوناگون، هنوز هم بسیار  پر استفاده است. دلیلش هم این است که در بحث سرعت و پایداری ارتباط، رقیب جدی ای برای آن وجود ندارد.

انتقال اطلاعات با کابل اپلیکیشن Airdroid

اما استفاده از کابل دردسرهای خاص خودش را دارد. مثلا میتواند دست و پا گیر باشد یا باعث خراب شدن سیم بشود. به همین دلیل فناوری های بی سیم یا Wireless در حال پیشرفت و گسترش فوق العاده ای هستند.

تا همین چند سال گذشته فرآیند انتقال فایل بصورت بی سیم مشکلات عجیبی داشت. اگر یادتان باشد، وقتی موبایل ها تازه به بازار آمده بودند، جابجایی اطلاعات بین آنها با مادون قرمز (Infra Red) صورت میگرفت. شاید درک سرعت پایین مادون قرمز (و صبر بالای ما!) در دنیای امروز غیرممکن باشد. اما اگر میخواهید دقیقا متوجه بشوید، باید گفت بعضی مواقع برای فرستادن یک آهنگ سه دقیقه ای، ممکن بود بیشتر از خود خواننده زمان بگذارید. (تازه باید حواسمون رو هم جمع میکردیم گوشی ها تکون نخورن! خلاصه که وضعی بود :دی).

انتقال فایل با مادون قرمز یا اینفرارد اپلیکیشن airdroid

بعد از مادون قرمز، فناوری بلوتوث به سرعت جای آنرا گرفت. اوایل ورود بلوتوث به بازار، به سرعت معروف شد. به این دلیل که بسیار راهگشا، پر سرعت تر و پایدار تر از مادون قرمز بود. زیرا میتوانستیم به راحتی و از فاصله های دورتر اطلاعات را جا به جا کنیم. علاوه بر اینها این فناوری به کامپیوتر ها هم وارد شد و بنابراین راهی آسان و بدون دردسر و پرسرعت (البته در حد همان سال ها)، برای اتصال کامپیوتر و موبایل فراهم شد. همین تکنولوژی هم به روز رسانی های زیادی را پشت سر گذاشت و تا همین امروز هم کاربرد های زیادی برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر دارد.

فرستادن فایل با بلوتوث اپلیکیشن airdroid

بیشتر شدن حجم فایل ها و پیشرفت تکنولوژی، نیاز به سرعت بیشتر در اتصال بیسیم را به وجود آورد. به همین خاطر فناوری هایی بر پایه امواج قوی تر و پرسرعت تر شکل گرفتند. همان امواجی که در مودم های Wi-Fi استفاده میشود. خوب است بدانید که انتقال اطلاعات بین گوشی موبایل و کامپیوتر به وسیله مودم های وای فای، از همان ابتدا ممکن بود، اما به تخصص نسبتا بالایی نیاز داشت.

انتقال فایل با وای فای airdroid

فرستادن فایل ها از طریق Wi-Fi در ایران با اپلیکیشنی به نام زاپیا (Zapya) شناخته شد. زاپیا یکی از نرم افزار هایی بود که جابجایی فایل با وای فای را برای همه آسان کرد. ارسال فایل ها با این روش سرعت بسیار بالاتری نسبت به بلوتوث یا دیگر راه ها داشت. به همین دلیل به یک راه بسیار پرطرفدار و مطمئن برای ارسال فایل بین گوشی های هوشمند تبدیل شد.
اما هنوز هم برای ارسال فایل از طریق وای فای بین گوشی و کامپیوتر مشکلاتی وجود دارد. اپلیکیشن AirDroid یکی از بهترین راه ها برای انتقال اطلاعات بین لپتاپ و موبایل می باشد.


چجوری اطلاعات را بصورت بیسیم بین کامپیوتر و موبایل منتقل کنیم؟

چگونه فایل ها را بصورت بیسیم از موبایل به کامپیوتر منتقل کنیم؟ اپلیکیشن airdroid

این کار بسیار ساده است! مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن AirDroid را دانلود و نصب کنید.
  2. اینترنت سیم کارت (دیتا) را روی موبایل خاموش کنید.
  3. نقطه اتصال (Hotspot) گوشی را روشن کنید و لپتاپ را به آن متصل کنید.
  4. اپلیکیشن AirDroid را روی موبایل باز کنید.
  5. در صفحه اصلی اپلیکیشن، گزینه AirDroid Web را لمس کنید.
  6. آدرس نوشته شده در این صفحه را درون مرورگر خود روی کامپیوتر وارد کنید. (معمولا به این صورت است: http://192.168.43.1:8888)
  7. روی صفحه گوشی پیغام اتصال بالا می آید، گزینه Accept را انتخاب کنید.
  8. تمام شد! میتوانید اطلاعات زیادی را بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی خود انتقال بدهید.
چگونه اطلاعات را بصورت بیسیم بین کامپیوتر و موبایل منتقل کنیم؟ اپلیکیشن airdroid

صفحه اصلی اپلیکیشن AirDroid

صفحه اصلی اپلیکیشن airdroid

بعد از نصب و بالا آمدن اپلیکیشن AirDroid صفحه اصلی (قسمت My Devices) آن خود به خود باز میشود. این صفحه از چهار قسمت تشکیل شده است که در تصویر میتوانید آن ها را مشاهده کنید. قسمت میانی جایی است که میتوانید ارتباط با کامپیوتر و سایر دستگاه ها را برقرار کنید. از قسمت بالا و پایین هم میتوانید به سایر امکانات اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.


اتصال موبایل به کامپیوتر و موبایل های دیگر با اپلیکیشن AirDroid

با استفاده از قسمت میانی در صفحه اصلی که در عکس بالا نشان داده شده است، میتوانید اتصال بین اپلیکیشن AirDroid و سایر دستگاه ها را برقرار کنید.

  • گزینه AirDroid Web برای برقراری اتصال از طریق مرورگر اینترنت روی کامپیوتر است. وقتی به این قسمت وارد شوید، دومورد قابل مشاهده است: تاریخچه فایل های منتقل شده و آموزش روش اتصال. اگر به پیامی که نشان داده میشود توجه کنید، برای اتصال بین گوشی و کامپیوتر، باید ابتدا لپتاپ را به Hotspot گوشی متصل کنید. اپلیکیشن AirDroid را روی موبایل باز کنید و این آدرس را در مرورگر کامپیوتر وارد کنید.
گزینه airdroid web در اپلیکیشن airdroid
  • گزینه My Computer را فقط زمانی میتوانید استفاده کنید که در نرم افزار وارد شده باشید (یا Login کرده باشید). بعد از آن با استفاده از اینترنت و حتی از فاصله دور هم میتوانید کامپیوتر خود را کنترل کنید. البته برای استفاده از امکانات کامل این بخش، باید AirDroid Desktop را هم روی کامپیوتر خود نصب کنید. (یعنی در این روش دیگر نیازی به مرورگر کامپیوتر ندارید، ارتباط با استفاده از نرم افزار اختصاصی انجام میشود.)
گزینه my computer در اپلیکیشن airdroid
  • گزینه Add Device برای اضافه کردن بقیه دستگاه های خودتان استفاده میشود. این گزینه را که لمس کنید، به شما آموزش میدهد که اپلیکیشن AirDroid را روی بقیه دستگاه های خودتان نصب کنید، سپس با همه ی نرم افزار ها به یک حساب کاربری (Account) وارد شوید. سپس با همه دستگاه های خود میتوانید به راحتی اطلاعات را به اشتراک بگذارید.
گزینه add device در اپلیکیشن airdroid

با استفاده از اپلیکیشن AirDroid چه امکاناتی در دسترس ماست؟

اپلیکیشن airdroid چه امکاناتی دارد؟

بعد از اینکه اتصال بین کامپیوتر و گوشی برقرار شد، امکانات زیادی جلوی روی شما قرار میگیرد. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی میتوانید بسیاری از قسمت های موبایل خود را مدیریت کنید. آنها را به صورت موردی برای شما ذکر میکنم:

  • نشان دادن مخاطبین و پیام های موبایل
  • مدیریت اپلیکیشن های موبایل: نصب، حذف و پشتیبان گیری از آنهافرستادن انواع فایل ها به موبایل و دریافت اطلاعات از موبایل
  • نشان دادن عکس، فیلم، موسیقی و اسکرین شات ها بصورت مجزا
  • نشان دادن تصویر دوربین موبایل بصورت زنده روی مرورگر کامپیوتر
  • مدیریت ClipBoard گوشی از روی کامپیوتر
  • نشان دادن سطح باتری موبایل
  • و…

ابزار های دیگر اپلیکیشن AirDroid

ابزار های اپلیکیشن airdroid

علاوه بر موارد ذکر شده، ابزار های دیگری هم در اپلیکیشن AirDroid وجود دارند. به قسمت Tools وارد شوید. در این بخش میتوانید این کار ها را انجام دهید:

  • جستجو در فولدر های حافظه گوشی و اشتراک گذاری آنها
  • فیلم گرفتن از صفحه موبایل
  • پشتیبان گیری (Backup) از فایل ها و برنامه های گوشی
  • پیدا کردن و قفل کردن موبایل دزدیده شده از راه دور
  • نشان دادن اعلان های موبایل روی کامپیوتر

Login کردن در اپلیکیشن AirDroid

login کردن در اپلیکیشن airdroid

در صفحه اصلی روی قسمت Me ضربه بزنید. در این قسمت میتوانید همه اطلاعات حساب کاربری خود را مشاهده کنید. اگر هنوز حساب کاربری برای خود نساخته اید یا به اکانت خود وارد نشده اید، گزینه Tap to sign in را انتخاب کنید و وارد اپلیکیشن شوید.

با لاگین کردن در اپلیکیشن AirDroid میتوانید به همه دستگاه های خود که روی آنها AirDroid را نصب کرده اید، متصل شوید.


نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید

نظر شما چیست شبیه ساز اندروید

آیا تا به حال با AirDroid یا اپلیکیشن های مشابه کار کرده اید؟ به نظر شما کدام اپلیکیشن برای انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی مناسبتر است؟ نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده

19 در مورد “بررسی اپلیکیشن AirDroid انتقال فایل بیسیم بین موبایل و کامپیوتر”

  1. من مراحل نصب را انجام دادم و گوشی و لپتاپ کانکت هستند ولی چجوری منتقل کنم؟
    از لپتاب به گوشی؟
    جایی برای اینکار ندارد

  2. سلام. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. شوهر خواهرم در کانادا اقامت دایم دارد و من میخواهم نوت بوکم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم متصل کنم و بعد چطوری میتوانم مدل لپ تاپ شوهر خواهرم را پیدا کنم و فایلهای مورد نیازم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم که در کانادا است منتقل کنم.
    لطفا اسم محبوبترین نرم افزارها را بنویسید که بتوانند نوت بوکم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم که در کانادا است وصل کنند و مدل لپ تاپ شوهر خواهرم را پیدا کنند و اسم محبوبترین نرم افزار را بنویسید که فایلهای مورد نیازم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم که در کانادا است منتقل کند.

  3. سلام آقای خانقلی از این اپلیکیشنairroid برای ردیابی و یا ارتباط و پشتیبانی خطاهای به وجود آمده نیروهای پخش که از تبلت استفاده می کنند میتونیم استفاده کنیم چون مسیر اونا با شرکت فاصلش زیاده

    1. سلام و خسته نباشید خدمت شما.
      برای استفاده از این نرم افزار نیاز هست که هر دو دستگاه به یک شبکه متصل باشن. پس اگر دستگاه ها توی فاصله های زیادی از هم قرار دارن نمیتونین از AirDroid برای جابجایی فایل استفاده کنین. بهتره سرویس های اشتراک فایل یا فضاهای ذخیره سازی ابری رو برای این هدف به کار ببرین.

  4. سلام
    برای انتقال فیلم از طریق برنامه airdroid از گوشی به لب تاپ اینترنت مصرف میشه؟

    1. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
      اینترنت سیمکارت رو خاموش کنید و فقط دستگاه ها رو از طریق هات اسپات به هم متصل کنید. هیچ اینترنتی مصرف نمیشه.

  5. سلام وقت بخیر اگه نسخه ویندوز هم نصب کنیم بدون استفاده از اینترنت و بدون نیاز به مرورگر چطور میتونیم انتقال بدیم

    1. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
      نسخه ویندوز رو که نصب کنین خب مشخصه که به جای مرورگر باید از همون نرم افزار نسخه ویندوز استفاده کنین که نصب کردین. برای اینکه اینترنت استفاده نشه هم میتونین HotSpot گوشی رو روشن کنین و لپتاپ رو به اون متصل کنین. دیتای گوشی هم باید خاموش باشه، اینجوری اینترنتی مصرف نمیشه.

  6. سلام خسته نباشین.شخصی در قالب کاراینترنتی به من گفتن این نرم افزار رو نصب و به من رمز دادن که وارد کنم.حالا مدعی شدن اطلاعات منو دزدیدن .خواستم بدونم صحت داره یا نه.ممنون

    1. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
      اگر این نرم افزار رو نصب کردین و به یک دستگاه متصل شده باشین، میتونن فایل هایی که توی حافظه گوشی هست رو به راحتی دانلود کنن به وسیله یه لپتاپ یا هر چیزی که بتاونه با وای فای به گوشی شما متصل بشه. باید خیلی حواستون باشه موقع استفاده از نرم افزار های اندروید.

  7. سلام آقای خانقلی برنامه را نصب کردم موقعیت و تماس. پیام و مخاطبین خودم رانشان میدهد ولی برایردیابی مخفیانه دیگران جواب نمیدهد چگونه باید ارزیابی کنم بدون اینکه روی گوشی دیگران نصب بشه حتی بدون ایمیل آن شخص…فقط بتواننم با شماره موبایل و دستگاه آنطرف وارد شوم

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز.
      این کاری که میفرمایین اصلا از لحاظ اخلاقی درست نیست و این اپلیکیشن به هیچ عنوان برای این کار طراحی نشده. کاربرد این نرم افزار فقط برای انتقال فایل و بعضی داده ها بین گوشی اندروید و کامپیوتر یا لپتاپ هست.

  8. سلام جناب خانقلی علی اما اپکیشنی دیگری هست این قابلیت اتصال به کامپیوار را دارد ازAirdroid هم راحت تر متصل میشه اسمش Xender است . وقتی روی اتصال به pc می زنی گوشی ات تبدیل به روتر یا مودم وایرلس می کنه و بعد از طریق مرورگر کروم به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل میشه برو لینک زیر ببین
    https://learn.patoghu.com/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
    اینم لینک دانلود نرم افزار وآموزش ویدیویی برنامه :
    https://www.farsroid.com/xender-file-transfer-sharing/

    1. ممنونم از معرفی و راهنمایی شما دوست عزیز. به زودی این نرم افزار و بقیه نرم افزار های قدرتمند رو معرفی میکنیم و ویدئو های جدید تر بیرون میدیم.

      1. در توضیحات با Airdroid مشخص نکردید برای اتصال از گوشی به کامپیوتر خانگی که مودم داره یا مودم معمولی داره چگونه باید وصل شد یا کافی نت مودم وایرلس رمز گذاشته ایا کامپیوتر خانگی و گوشی به مودم وایرلس با Airdroid وصل هستند فایل ردو بدل می کنند اینترنت نیاز است .داده مصرف می کند ؟ جناب خانقلی علی خواهشا پلسخ مرا در اسرع وقت بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا