احتمال اضافه شدن سلامت دیجیتال در دستیار صوتی گوگل

  • به نظر می رسد سلامت دیجیتال در دستیار صوتی گوگل و صفحه اصلی گوگل اضافه خواهد شد.
  • در بررسی نرم افزار Google App، مشخص شد که گوگل در حال بازسازی تنظیمات Google Assistant میباشد.
  • در حال حاضر ابزارهای سلامت دیجیتال در اندروید ۹ پای (نسخه بتا)، یوتیوب و تقویم گوگل قابل مشاهده هستند.

یک برررسی که به تازگی توسط وبسایت XDA Developers بر روی Google App انجام شده است، نشان می دهد که گوگل در حال بررسی بازسازی کلی تنظیماتی است که درون دستیار صوتی گوگل وجود دارد. تنظیمات دستیار گوگل بسیار بی نظم و نا مرتب بوده و این تغییرات بسیار کارا و مفید خواهند بود (گذشته از اینکه تنظیمات صفحه اصلی گوگل هم وضعیت مشابهی دارد). با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: AndroidAuthority).

در بازسازی تنظیمات دستیار گوگل، ۹to5Google یک سری برچسب جدید برای برخی از ابزارهای این اپلیکیشن پیدا کرده است: سلامت دیجیتال. به نظر می رسد گوگل در حال اضافه کردن ابزار و تنظیمات سلامت دیجیتال در دستیار صوتی گوگل است، که به این معنی است که این ویژگی ها به سخت افزار صفحه اصلی گوگل هم اضافه خواهند شد.

برای تفهیم بهتر می توان گفت سلامت دیجیتال ابزاری است که در آن گوگل از ابتکار عمل جدیدی برای تمرکز بر روی استفاده سالم از تکنولوژی بهره برده است. از زمانی که داریم به طور فزاینده ای به تکنولوژی روز –مخصوصا گوشی های هوشمند- وابسته می شویم، گوگل احساس مسئولیت می کند تا ابزاری ارائه دهد که کمک کند مردم از فضای مجازی دور شده و بیشتر به زندگی غیر دیجیتالی بپردازند.

مجموعه اصلی ابزار های سلامت دیجیتال، هم اکنون هم درون نسخه بتای اندروید ۹ پای وجود دارند. اگر این سیستم عامل جدید را تجریه کرده باشید میدانید که سلامت دیجیتال شما را از بسیاری از حقایق درباره استفاده از گوشی هوشمند آگاه میکند.

به گفته ۹to5Google، تنظیمات سلامت دیجیتال در دستیار صوتی گوگل، در حال حاضر هیچ کاری انجام نمی دهد. اما می توان بر اساس آنچه به دستمان رسیده است حدس هایی زد. اگر به عکس پایین توجه کنید در سمت راست صفحه تنظیمات قبلی که به تازگی برای ظاهر سلامت دیجیتال طراحی شده است را می بینید و در سمت چپ، نسخه به روز شده ی آن را مشاهده می کنید.

تنظیمات قدیمی و جدید دستیار صوتی گوگل

تغییر ابزارهای خانواده (family tools) به سلامت دیجیتال (digital wellbeing) خود نشان دهنده ی این است که گوگل در حال وارد کردن و تطبیق دادن ویژگی های جدید به اپلیکیشن ها می باشد.

از دو گزینه جدید در زیر سلامت دیجیتال (filters و downtime) می توان حدس زد که ابزار filters برای فیلتر کردن اپلیکیشن ها، تنظیمات و بازی های اپلیکیشن دستیار گوگل (بیشتر برای جلوگیری از دسترسی کودکان) و ابزار downtime جهت تنظیم و زمان بندی روز برای زمانی هایی که دستیار گوگل در دسترس نباشد کاربرد دارند.

متاسفانه تا زمانی باید منتظر باشیم که از به روز رسانی ها رونمایی شود، بک اند سرنخ دیگری به ما نمی دهد؛ در حقیقت، گاهی تغییراتی که در یک APK پیدا می کنیم هرگز منتشر نمی شود.

اما با وجود تاکید گوگل بر اهمیت سلامت دیجیتال و تعمیم آن به اندروید ۹ پای، یوتیوب و تقویم گوگل، تعجبی ندارد اگر اپلیکیشن های بیشتری را از گوگل با ویژگی های مشابه در آینده ببینیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا