تبدیل درجه به رادیان در جاوا با متد toRadians

تبدیل درجه به رادیان در جاوا با متد toRadians

هنگام کار کردن با اعداد و به خصوص کار کردن با مثلثات، نیاز به ابزار های خاصی دارید. به عنوان مثال محاسبه کردن مقدار رادیان از روی درجه با استفاده از یک فرمول خاص انجام میشود. اما در زبان جاوا لازم نیست این مقدار را خودتان حساب کنید، متد toRadians میتواند درجه را به رادیان تبدیل کند. برای یادگیری کامل با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)


توضیحات و نحوه کار متد toRadians

این متد یک آرگومان (پارامتر ورودی) را از شما میگیرد و آن را به رادیان تبدیل میکند. معمولا هم به عنوان آرگومان ورودی، مقدار یک زاویه را به متد toRadians میدهند تا آن را به رادیان تبدیل کند. برای نحوه تبدیل مقدار زاویه به رادیان میتوانید در اینترنت جستجو کنید، اما در برنامه نویسی جاوا هم برای استفاده از متد های مثلثاتی، میتوانید با استفاده از متد toRadians ابتدا مقدار زاویه را به رادیان تبدیل کنید.


قواعد نوشتاری (Syntax)

میتوانید یک نمونه از متد toRadians را ببینید و برای نوشتن از آن استفاده کنید:

double toRadians(double d)

پارامتر های ورودی

در اینجا جزئیات پارامتر های ورودی را مشاهده میکنید:

  • d – یک آرگومان از نوع داده اولیه double به عنوان ورودی دریافت میکند.

مقدار بازگشتی

  • این متد مقدار رادیان را حساب میکند و آن را در قالب یک داده اولیه double برمیگرداند.

مثال

public class Test { 

   public static void main(String args[]) {
      double x = 45.0;
      double y = 30.0;

      System.out.println( Math.toRadians(x) );
      System.out.println( Math.toRadians(y) );
   }
}

در این مثال مشاهده میکنید که دو متغیر از نوع داده اولیه double به نام های x و  y تعریف کردیم. مقادیر اولیه را هم برای هرکدام مشخص نمودیم. در ادامه با استفاده از دستور println که نتیجه را در خروجی نشان میدهد، متد toRadians را فراخوانی کردیم. دقت کنید که برای صدا زدن متد toRadians، باید آن را روی کلاس Math که یک کلاس داخلی زبان جاوا است، صدا بزنیم. سپس به این متد متغیر های x و y را به عنوان آرگومان پاس دادیم. میتوانید نتیجه را در خروجی ببینید.

این کدها خروجی زیر را تولید میکنند.


خروجی

۰٫۷۸۵۳۹۸۱۶۳۳۹۷۴۴۸۳
۰٫۵۲۳۵۹۸۷۷۵۵۹۸۲۹۸۸

یک مثال را درباره متد toRadians بررسی کردیم. اگر شما هم درباره این متد توضیحاتی را میدانید، با نوشتن آن در قسمت نظرات (همین پایین) ما را در کامل تر شدن این مقاله یاری کنید.


سوالات خودتان را بپرسید

در این جلسه از دوره آموزش جاوا درباره متد toRadians و نحوه کارکردن با آن مطالبی را بررسی کردیم. اگر در این باره سوالی در ذهن شما وجود دارد یا قسمتی نیاز به توضیحات بیشتر هست، سوالات خودتان را در قسمت نظرات بپرسید تا به سرعت به آنها پاسخ بدهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا