کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن اندروید چگونه ممکن است؟

 بازار برنامه نویسی یکی از پرسود ترین حوزه های شغلی در جهان است. با ظهور موبایل های هوشمند و گسترش اپلیکیشن های موبایل، اکنون برنامه نویسی و تولید اپلیکیشن های موبایلی هم از دسته شغل های پر درآمد محسوب میشوند. راه های مختلفی برای کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل وجود دارد. اگر شما هم به فکر کسب درآمد از اپلیکیشن خود هستید، با برنامه چی همراه باشید.

این مقاله دارای قسمت های زیر است:
معرفی اپلیکیشن به بازار
معرفی توسط مارکت ها
سایت شخصی خود
رسانه ها و تبلیغات
کسب درآمد از اپلیکیشن
پرداخت برای دانلود
تبلیغات درون برنامه ای
پرداخت درون برنامه ای
فریمیم (Freemium)
حق اشتراک
چندین اپلیکیشن بسازید


فاکتور های زیادی در کسب درآمد از اپلیکیشن ها موثر هستند. اما فاکتور ها و روش های کسب درآمد زمانی موثر واقع میشوند که بازار مناسب و تعداد مخاطب مناسبی برای اپلیکیشن شما وجود داشته باشد.


معرفی اپلیکیشن به بازار

معرفی به بازار کسب درآمد از اپلیکیشن

بعد از به اتمام رسیدن مراحل ساخت و تست نرم افزار باید آنرا برای مخاطبان عرضه کنید. برای عرضه ی اپلیکیشن چندین روش وجود دارد. در انتخاب این روش ها باید به این مسئله توجه کنید که از چه طریقی میتوانید اپلیکیشن خود را در معرض دید بیشتر مخاطبان هدف قرار دهید؟

معرفی توسط مارکت ها: مارکت های اپلیکیشن های اندرویدی مانند Play Store که توسط خود گوگل ساخته شده و یا “کافه بازار” که ایرانی هست آماده ی پذیرش اپلیکیشن شما هستند. میتوانید با مشخص کردن دسته بندی مناسب برای برنامه ی خود آنرا به کاربران معرفی کنید. این مارکت ها از بازدید بالا و تعداد کاربران مناسبی برخوردار میباشند.

سایت شخصی خود: اگر سایت شخصی شما مقدار بازدید قابل توجهی دارد، میتواند یک سکوی خوب برای معرفی اپلیکیشن شما باشد. اگر برنامه ارائه شده توسط شما با حیطه کاری سایتتان همسو باشد، جامعه مخاطبین بسیار مناسبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن خود دارید. اما نیاز دارید که تکنیک های معرفی و بازاریابی محصول را به خوبی فرا بگیرید.

رسانه ها و تبلیغات: میتوانید با پرداخت مبالغی (که اغلب مبالغ هنگفتی هستند) به تبلیغ اپلیکیشن خود از طریق رسانه هایی مانند تلویزیون و شبکه های اجتماعی بپردازید.
اما پیشنهاد میشود که از دو روش اول (مارکت ها و سایت شخصی) کار معرفی اپلیکیشن را انجام دهید.


کسب درآمد از اپلیکیشن

کسب درآمد از اپلیکیشن فروش نرم افزار

 بعد از معرفی در سکوهای پربیننده، باید به فکر کسب درآمد از اپلیکیشن های خود باشیم. برای این کار باید پلن درآمد زایی مناسبی را برای آن انتخاب کنیم. در ادامه چند روش معمول برای کسب درآمد از اپلیکیشن را بررسی خواهیم کرد.


پرداخت برای دانلود

کسب درآمد از اپلیکیشن پرداخت پول

 این روش اینگونه است که کاربر باید مبلغی را پرداخت کند تا لینک دانلود نشان داده شود. از آن به بعد هم کاربر میتواند به تمام به روز رسانی های ارائه شده دسترسی داشته باشد. معمولا با گردش کوتاهی درون مارکت ها میتوانیم بسیاری از اپلیکیشن ها را پیدا کنیم که از این روش استفاده میکنند.

با کمی تفکر میتوان به دو مشکل عمده ی این روش پی برد:

  1. اول اینکه اگر کسی این اپلیکیشن را برای دوستانش بفرستد یا در فضای مجازی به اشتراک بگذارد، درآمدی نصیب شما نمیشود. متوانید ۱۰۱% اطمینان داشته باشید در ایران این اتفاق حتما می افتد! فقط کافیست سری به کانال هایی بزنید که برای جذب مخاطب، اپلیکیشن های پولی را رایگان در اختیار همه میگذارند. قانونی هم برای مقابله با اینکار وجود ندارد.
  2. دوم اینکه هر کاربر بعد از خرید قانونی اپلیکیشن، دیگر مبلغی را پرداخت نخواهد کرد. اما شرکت شما همچنان باید هزینه ی کارکنان، پشتیبانی و به روز رسانی را پرداخت نماید.

تبلیغات درون برنامه ای

اپلیکیشن هایی که از این روش استفاده میکنند معمولا بصورت رایگان ارائه میشوند. تبلیغاتی از شرکت های مرتبط دریافت میکنند، نمایش میدهند و مبلغی را دریافت میکنند. (که البته این مورد باز هم در ایران رعایت نمیشود، بطوریکه تبلیغ کانال تفریحی را در اپلیکیشن گرافیکی مشاهده میکنیم!).
تبلیغات درون برنامه ای میتوانند راه بسیار خوبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن های پربازدید باشند. اما چه سود آور باشند یا نه، همیشه به شدت آزار دهنده هستند.


پرداخت درون برنامه ای

پرداخت درون برنامه ای

 پرداخت درون برنامه ای یکی از راه های مناسب برای کسب درآمد از اپلیکیشن اندروید محسوب میشود. این برنامه ها بصورت رایگان ارائه میشوند. اما برای استفاده از خدمات خاصی که ارائه میدهند باید مبلغی را پرداخت کنید. از آن به بعد اپلیکیشن برای شما نامحدود عمل میکند.
پرداخت درون برنامه ای شکل دیگری هم دارد. بعضی از بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که برای سریع تر شدن فرآیند آنها و یا دست یافتن به امتیازات بالاتر، مجبور به استفاده از سکه (یا الماس و …) باشید. این سکه ها قابل خریدن هستند. شرکت SuperCell برای بازی معروف Clash of Clans از این روش استفاده کرد و سود بسیاری به دست آورد.


فریمیم (Freemium)

کسب درآمد از اپلیکیشن مدل freemium

 مدل فریمیم را تقریبا میتوان پر استفاده ترین مدل کسب درآمد از اپلیکیشن نام برد. اپلیکیشن هایی که از این پلن برای درآمد زایی استفاده میکنند، هرکدام دارای دو نسخه هستند: رایگان و کامل. نسخه رایگان در دسترس همه قرار دارد و میتوانند آنرا نصب کنند.
نسخه ی رایگان امکانات بسیار کمی دارد و هدف آن آشنا کردن کاربر با نرم افزار میباشد. درون این اپلیکیشن پیشنهاد هایی برای خرید نسخه ی کامل اپلیکیشن وجود دارد. اگر اپلیکیشن بتواند کاربر را متقاعد به خرید کند، نسخه ی کامل اپلیکیشن برای او ارسال خواهد شد.


حق اشتراک

کسب درآمد از اپلیکیشن حق اشتراک

 پرداخت حق اشتراک برای کسب درآمد از اپلیکیشن از بهترین راه های بقای شرکت سازنده میباشد. معمولا اپلیکیشن هایی که خدمات یا سرویسی را ارائه میکنند از این پلن درآمدزایی استفاده میکنند. حق اشتراکی که کاربران برای استفاده از این خدمات پرداخت میکنند دوره ای هستند. دوره های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه.
البته برای استفاده از این سرویس باید خدماتی که ارائه میدهید کامل و مورد نیاز کاربران باشد. هیچ کس برای چیزی که لازم ندارد پولی خرج نمیکند.


چندین اپلیکیشن بسازید

پرداخت درون برنامه کسب درآمد از اپلیکیشن ها

 مخاطبین بیشتر یعنی فروش بالاتر و در نهایت سود زیادتر. برای اینکه بتوانید بازاریابی محصولات خود را قوت ببخشید، باید علاوه بر معرفی اپلیکیشن از طریق سایت خود، آنها را از طریق دیگر برنامه هایی که ساخته اید نیز بازاریابی کنید. اما فراموش نکنید که تبلیغات اگر زیاد و نامرتبط باشند آزاردهنده خواهند بود.

اگر شما هم تجربه ای در زمینه ی کسب درآمد از اپلیکیشن و فروش و بازاریابی آنها دارید، آنرا در قسمت نظرات با دیگران در ارتباط بگذارید.

درباره نویسنده

5 در مورد “کسب درآمد از اپلیکیشن اندروید چگونه ممکن است؟”

  1. سلام خدمت شما بابت مطالب آموزشی فوق العاد ممنونم!
    اگر لطف کنید این قسمت از کانتنت را اصلاح کنید فوق العاده میشه: کانتنت این عنوان خط دوم و فکر کنم کلمه ششم میشود که فکر کنم میخواستید ” طریق ” تایپ کنید ولی متاسفانه ” سریق ” تایپ شده.
    جسارت بنده را ببخشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا