فورتنایت موبایل اندروید منتشر شد؛ نگاهی به لیست گوشی های سازگار

در ادامه گوشی های سازگار با بازی فورتنایت موبایل اندروید را معرفی خواهیم کرد. با برنامه چی همراه باشید.

  • وبسایت Epic Games لیستی از گوشی های اندرویدی را منشتر کرده که قادر به اجرای بازی fortnite هستند.
  • در این لیست دستگاه هایی که دارای چیپست quad-core هستند و دارای RAM سه گیگابایت قادر به پشتیبانی چنین برنامه ای میباشند.
  • گوشی های HTC و شیائومی و بسیاری از گوشی های نوکیا در این لیست حضور ندارند.

گذشته از تاریخ دقیق انتشار این لیست، قابلیت سازگاری عامل مهمی است که باعث می شود بسیاری از گوشی ها نتوانند فورتنایت موبایل اندروید را اجرا کنند. خوشبختانه، وبسایت Epic Game گوشی های سازگار را در لیستی منتشر کرده است (به کمک XDA Developers)، با ورود به اکانتتان در Epic می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

بدون نیاز به یک چیپست بسیار قوی و RAM بسیار بالا، فورتنایت موبایل اندروید نسبتا با سیستم پایین نیز قابل اجرا است. به عنوان مثال، گوشی Moto E4 Plus فقط با یک چیپست چهار هسته ای، MT6737 مدیاتک (Mediatek) و RAM سه گیگابایت در این لیست حضور دارد.

با این حال، بازی هنوز در دسترس عموم قرار ندارد، اگر Moto E4 Plus سازگار باشد، باز هم شانس اینکه بعضی از گوشی هایی که در لیست وجود نداشتند بتوانند این بازی را اجرا کنند بالاست. اما فایده آن چیست، وبسایت Fortnite لیست دیگری برای اندروید با عنوان “Other” تدارک دیده است که اشاره به این دارد که انتظار می رود نسبت به آنچه در لیست اولیه منتشر شده دستگاه های بیشتری سازگاری لازم را داشته باشند.

این بازی گوشی های پرچم دار LG، Samsung و شبیه این ها را پشتیبانی می کند، اما باز هم موارد جالب توجهی از قلم افتاده اند. سری P20 هوآوی، LG G7، گوشی های Moto 2018، گوشی های HTC، بسیاری از گوشی های نوکیا، سری OnePlus، و تمامی سری های شیائومی و گوشی های پرچم دار سونی گوشی هایی هستند که در نظر گرفته نشده اند.

در زیر لیست همه گوشی هایی که با فورتنایت موبایل اندروید سازگار هستند آورده شده است:

Google Pixel 2/Pixel 2 XL
Huawei Mate 10/Huawei Mate 10 Pro
Huawei Mate 10 Lite
Huawei Mate 9/Mate 9 Pro
Huawei P10/P10 Plus
Huawei P10 Lite
Huawei P9
Huawei P9 Lite
Huawei P8 Lite 2017
LG G6
LG V30/V30 Plus
Motorola Moto E4 Plus
Motorola Moto G5/G5 Plus
Motorola Moto G5S
Motorola Moto Z2 Play
Nokia 6
Razer Phone
Samsung Galaxy A5 2017
Samsung Galaxy A7 2017
Samsung Galaxy J7 Prime 2017/J7 Pro 2017
Samsung Galaxy Note 8
Samsung Galaxy On7 2016
Samsung Galaxy S9/S9 Plus
Samsung Galaxy S8/S8 Plus
Samsung Galaxy S7/S7 Edge
Sony Xperia XA1/XA1 Ultra/XA1 Plus
Sony Xperia XZ
Sony Xperia XZs
Sony Xperia XZ1

طبق آخرین گزارش فورتنایت موبایل اندروید به صورت انحصاری برای گوشی Galaxy Note 9 روانه بازار خواهد شد. طبق این گزارش، این بازی به مدت سی روز برای گوشی های Samsung انحصاری خواهد بود. اگرقصد دارید یک Note 9 بخرید، می توانید از بقیه در بازی کردن فورتنایت موبایل اندروید سبقت بگیرید، هر چند در غیر این صورت هم نیازی نیست برای بازی کردن مدت زیادی منتظر بمانید.

آیا گوشی شما در لیست موجود است؟ آیا مایلید یک Galaxy note9 فقط به منظور بازی کردن خریداری کنید؟ در بخش ارسال دیدگاه ها ما را از نظرات خود آگاه سازید.

درباره نویسنده

30 در مورد “فورتنایت موبایل اندروید منتشر شد؛ نگاهی به لیست گوشی های سازگار”

    1. سلام و خسته نباشید دوست عزیز.
      با توجه به حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز بررسی کنین ببینین برای گوشیتون مناسب هست یا نه

  1. رضا متولی زاده

    با سلام می خواستم بدونم آیا برروی گوشی نوکیا ۲.۲ می یاره اندروید ۱۰چهار هسته ای و سه گیگ رم لطفاً بگید جواب میده یا نه؟؟!!؟

  2. داداش من s7 دارم اندروید ۸ ولی بازی مث چی لگ میخوره(منظورم از لحاظ fps) حالا باید چه کار کنم

    1. سلام دوست عزیز.
      خیلی اتفاق ها ممکنه افتاده باشه که سرعت گوشیتون پایین اومده باشه، هم از لحاظ نرم افزاری و هم سخت افزاری. مثلا ویروس داشتن، مشکلات قدیمی بودن نرم افزار، آسیب سخت افزاری یا کلی اجتمال دیگه. باید بررسی کنین که گوشی مشکل دیگه ای نداشته باشه. در ضمن هرچی جلوتر بریم گوشی های قدیمی تر عملکردشون ضعبف تر میشه.

    1. سلام من گوشیم j7 prime 2017 هستش ۱۶gb و در لیست وجود داره الان من فورتنایت رو بگیرم واقعا برام میاد؟؟؟

  3. سلام گوشی من سامسونگ a5 20017 ارور میده میزنه ساپورت نمیشه مال دوستم هم همین گوشیو داره ولی برای اون اورد

  4. احمد رضا رستمی

    سلام و خسته نباشید
    من بازی فورتنایت رو بر روی گوشیم نصب کردم ولی بالا نیومد
    حتی مدل گوشیم تو لیست بود نمیدونم مشکل از کجاست
    مدلش Sony xperia xa1 ultra

  5. سلام گوشی من huawei mate 9 هست بازی را نصب کردم وارد که میشم مینویسه device does not have comptaible gpu مشکل از چیه و کی حل میشه

    1. پیغامی که بازی به شما داده یعنی گرافیکی که روی گوشیتون نصب شده برای اجرا کردن بازی مناسب نیست. لیست گوشی های huawei که بازی فورتنایت اندروید رو پشتیبانی میکنن این ها هستن:

      Honor 10
      Honor Play
      Mate 10 / Pro
      Mate RS
      Nova 3
      P20 / Pro
      V10

      اگر یازی رو درست نصب کردین و باز هم ارور میده، باید تا بروز رسانی های بعدی صبر کنید که شاید پشتیبانی از این کارت های گرافیک هم به اونها اضافه بشه. گرافیک دستگاه شما Mali G71 MP8 هست ولی فورتنایت حداقل به Mali G71 Mp20 نیاز داره.

    1. سلام دوست عزیز این گوشی که مدلش رو نوشتین یه گوشی میان رده هست و سخت افزار قوی ای نداره. فروتنایت هم بازی به نسبت سنگینی هست. پس فکر نمیکنم که بتونه این بازی رو به راحتی اجرا بکنه.

    1. با توجه به امکانات سخت افزاری و قدرت بالای گوشی Huawei P smart، باید بتونین این بازی رو نصب و اجرا بکنین. اگر مشکلی توی نصب داشتین میتونین به ما پیام بدین تا همکاران راهنماییتون کنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا