متد equal برای کار با اعداد در جاوا

متد equals برای کار با اعداد در جاوا

همانطور که میدانید برای کار با اعداد در جاوا نیاز به ابزارهای خاصی دارید که کار های مختلفی را انجام میدهند. در این مقاله از وبسایت برنامه چی میخواهیم درباره متد equals صحبت کنیم که یکسان بودن آبجکت ها را بررسی میکند. با ما همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)


نحوه کار متد equals

وقتی که از این متد استفاده میکنید، متد equals بررسی میکند که آیا آبجکت عددی (Number Object) که این متد را صدا زده برابر با مقداری که به عنوان پارامتر (آرگومان) به آن پاس میدهیم، هست یا نه؟


قواعد نوشتن (Syntax)

برای نوشتن این متد میتوانید از قواعدی که در زیر نوشته شده است استفاده کنید:

public boolean equals(Object o)

پارامتر های ورودی

در زیر جزئیات پارامترهایی که میتوانید به متد equals پاس بدهید را میبینید:

  • هر آبجکتی را میتوانید به این متد پاس بدهید.

مقادیر برگشتی

  • مقدار برگشتی True میباشد اگر این اتفاقات رخ بدهند: اگر پارامتر یا آرگومانی که به متد پاس میدهیم null نباشد و اگر آرگومان یک آبجکت از همان نوع آبجکتی باشد که این متد را صدا زده است (که اینجا آبجکت عددی است). البته برای آبجکت های Float و Double چند کار دیگر باید انجام بدهید که میتوانید دستورالعمل آنها را در داکیومنتیشن API جاوا پیدا کنید.
  • اگر این شرط ها درست نباشند مقدار برگشتی false خواهد بود.

مثال

public class Test { 

   public static void main(String args[]) {
      Integer x = 5;
      Integer y = 10;
      Integer z =5;
      Short a = 5;

      System.out.println(x.equals(y));
      System.out.println(x.equals(z));
      System.out.println(x.equals(a));
   }
}

در مثال بالا میتوانید مشاهده کنید که چهار متغیر به نام های x و y و z و a تعریف کرده ایم. سه تای آنها Integer هستند و یکی از آنها از نوع Short میباشد. بعد از آن هم سه دستور println نوشتیم که نتیجه را در خروجی به ما نشان میدهد. درون هرکدام از این دستور ها متد equals را روی متغیر های مختلف صدا میزنیم. با توجه به شرایطی که بالاتر گفتیم، خروجی هایی تولید میشوند که میتوانید در ادامه آنها را مشاهده کنید.

این کد ها خروجی زیر را تولید میکنند.

خروجی

false
true
false

سوالات خودتان را بپرسید

در این جلسه درباره متد equals و کارهایی که میتواند برای شما انجام بدهد صحبت کردیم. اگر درباره این متد هر سوالی در ذهن شما هست و اگر جایی نیاز به توضیحات بیشتر دارد، میتوانید همه سوالات خودتان را در قسمت نظرات (همین پایین) بپرسید تا به سرعت به آنها پاسخ بدهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا