متد cos در جاوا

متد cos برای محاسبه ی کسینوس در زبان جاوا

محاسبه کسینوس یکی از کارهایی است که در روابط مثلثاتی بسیار به کارتان خواهد آمد. شاید نوشتن کد برای محاسبه آن کار پیچیده ای باشد، اما متد cos میتواند به آسانی آن را برای شما محاسبه کند. برای جزئیات بیشتر با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)


توضیحات و نحوه کار متد cos

این متد یک مقدار را که معمولا از نوع داده double است از شما میگیرد و سپس سینوس آن را محاسبه میکند و پاسخ را به شما برمیگرداند. کسینوس یک تعریف مثلثاتی در ریاضی است. کسینوس یک زاویه در مثلث قائم الزاویه، اینگونه محاسبه میشود که طول ضلع مجاور آن زاویه، تقسیم بر طول وتر همان مثلث میشود. متد cos میتواند به راحتی این مقدار را برای شما محاسبه کند.


قوانین نوشتن (Syntax)

در این قسمت میتوانید یک نمونه از قواعد نوشتن متد cos را مشاهده کنید و برای نوشتن از آن استفاده کنید:

double cos(double d)

پارامترهای ورودی متد cos

در اینجا جزئیات پارامتر های ورودی متد cos را میبینید:

  • d – یک مقدار از نوع داده ای double

مقدار بازگشتی متد cos

  • این متد مقدار کسینوس پارامتر ورودی ای که به آن داده ایم را محاسبه میکند و مقدار آن را برمیگرداند.

مثال

public class Test { 

   public static void main(String args[]) {
      double degrees = 45.0;
      double radians = Math.toRadians(degrees);

      System.out.format("The value of pi is %.4f%n", Math.PI);
      System.out.format("The cosine of %.1f degrees is %.4f%n", degrees, Math.cos(radians));
   }
}

در این مثال مشاهده میکنید که دو متغیر از نوع double تعریف کرده ایم. نام اولی degree میباشد (به معنی درجه) و نام دومی radians است (به معنی رادیان). اگر دقت کنید مقدار ۴۵ را به متغیر degree داده ایم، که نشان دهنده درجه است. سپس این درجه را به رادیان تبدیل کردیم که این کار را با استفاده از متد toRadians که درون کلاس Math قرار دارد و روی آن هم صدا زده میشود انجام دادیم.

بعد در ادامه در دستورات printf میخواهیم یک متن را در خروجی نشان بدهیم که قسمت هایی از آن دارای متغیر است و میتواند تغییر کند. متغیر ها را هم بعد از دبل کوتیشن ها (علامت های نقل قول) مشخص کرده ایم.

در دستور اول printf با صدا زدن یکی از property های کلاس Math به نام PI، مقدار عدد پی را که تقریبا برابر ۳٫۱۴ است در خروجی نمایش دادیم. در دستور دوم printf ابتدا مقدار متغیر degree که درجه را نشان میدهد در خروجی آوردیم و بعد از آن با استفاده از متد cos مقدار کسینوس این زاویه را حساب کردیم و حاصل را در خروجی نشان دادیم. (دقت کنید مقداری که به متد cos فرستادیم ابتدا به رادیان تبدیل شده و بعد به آن پاس داده شده است).

این کدها خروجی زیر را تولید میکنند.


خروجی

The value of pi is 3.1416
The cosine of 45.0 degrees is 0.7071

اگر شما هم درباره متد cos و محاسبه کسینوس اطلاعاتی دارید و فکر میکنید قسمتی نیاز به توضیحات بیشتر دارد، میتوانید با نوشتن آن در قسمت نظرات (همین پایین) ما را در کامل تر شدن این مقاله آموزشی یاری کنید.


سوالات خودتان را بپرسید

در این جلسه از دوره آموزشی جاوا درباره متد cos و نحوه محاسبه کسینوس اطلاعاتی را ارائه دادیم. اگر هنوز سوالی در ذهن شما وجود دارد یا قسمتی نیاز به توضیحات بیشتر دارد، میتوانید در قسمت نظرات آن را بپرسید تا به سرعت به آنها پاسخ بدهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا