نقد و بررسی اندروید ور

نقد و بررسی اندروید ور (Android Wear) سیستم عامل گوگل

سال ۲۰۱۴ را میتوان شروعی برای گجت های پوشیدنی هوشمند در نظر گرفت. در همین سال غول فناوری، گوگل، سیستم عامل اختصاصی خود برای ساعت های هوشمند را معرفی کرد. با برنامه چی همراه باشید تا نقاط ضعف و قوت اندروید ور (Android Wear) را بررسی کنیم.

این مقاله شامل قسمت های زیر است:
چرا ساعت های هوشمند به سیستم عامل جداگانه نیاز دارند؟
کدام ساعت های هوشمند از اندروید ور پشتیبانی میکنند؟
LG Watch Sport
Huawei Watch 2
Moto 360 Sport
ویژگی های اندروید ور
افزایش امنیت اکانت های گوگل
هماهنگی با آی او اس
شخصی سازی صفحه ساعت
دستیار صوتی گوگل
تناسب اندام و فعالیت های ورزشی
بازی
اضافه شدن کیبورد با قابلیت سوایپ
مستقل شدن از گوشی موبایل


چرا ساعت های هوشمند به سیستم عامل جداگانه نیاز دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت همانگونه که برای دسکتاپ و کامپیوتر به سیستم عامل های جداگانه نیاز داریم، برای ساعت های هوشمند هم باید اختصاصی عمل شود. همه چیز به نحوه ی تعامل و ارتباط ما با گجت ها باز میگردد. برای استفاده از کامپیوتر میتوانیم از موس، تاچ پد، کیبورد و یا وسایل دیگر استفاده کنیم.

سیستم عامل اندروید ور

برای موبایل های هوشمند مستقیما از انگشت خود و فناوری صفحه های لمسی استفاده میکنیم. ساعت های هوشمند هم ابزار پوشیدنی هستند و صفحه ی کوچکتری دارند. به همین دلیل نیاز دارند تا سیستم عاملی جداگانه که مناسب اندازه صفحه نمایش و اهداف ساخت این گجت هاست، داشته باشند.


کدام ساعت های هوشمند از اندروید ور پشتیبانی میکنند؟

کدام ساعت های هوشمند از اندروید ور پشتیبانی میکنند؟

برخلاف شرکت اپل که خودش تولید کننده سخت افزار و نرم افزار است، اندروید ور توسط چندین شرکت بزرگ و معتبر پشتیبانی میشود. این شرکت ها ساعت های هوشمندی را روانه بازار کرده اند که از اندروید ور پشتیبانی میکنند. بهترین این ساعت ها را معرفی میکنیم:


LG Watch Sport

LG Watch Sport اندروید ور

بهترین ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ور که در سال ۲۰۱۷ میتوانید بخرید. LG Watch Sport تقریبا میتواند تمام انتظارات شما از یک ساعت هوشمند را برطرف کند.

صفحه امولد بزرگ، جی پی اس، سنسور نوری اندازه گیری ضربان قلب، دسترسی به شبکه ۴G، مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از Android Pay از ویژگی های برجسته این ساعت هوشمند هستند.


Huawei Watch 2

یک ساعت هوشمند که به خوبی میتواند امکانات اندروید ور ۲ را به نمایش بگذارد. از ویژگی های خوب این ساعت میتوان به عمر باتری طولانی آن اشاره کرد. البته با وجود ساعت هوشمند LG Watch Sport، مقداری سخت است که پیشنهاد انتخاب این ساعت را بدهیم. مخصوصا این که پیچ گرداننده ی موجود در ساعت LG، در ساعت هوشمند هوآوی وجود ندارد.


Moto 360 Sport

اگر شما هم به نسل دوم ساعت هوشمند Moto 360 علاقه مند بودید، پیشنهاد میکنیم نگاهی به این ساعت بیاندازید. در واقع Moto 360 Sport از همان ویژگی های سخت افزاری نسل دوم بهره میبرد، اما ردیابی از طریق جی پی اس هم به آن اضافه شده است.

Moto 360 Sport اندروید ور

درست است که اضافه شدن GPS از عمر باتری میکاهد، اما میتوان در برابر امکانات فوق العاده ی این ساعت از آن چشم پوشی کرد. صفحه نمایش جدید Moto 360 Sport میتواند زیر هر نوری با هر شدتی محتوا را بسیار اسان نشان دهد. گواهی عدم نفوذ آب و گرد و غبار دارد و میتواند به خوبی انواع ورزش ها و حرکات ورزشی شما را ردیابی کند.


ویژگی های اندروید ور

ویژگی های اندروید ور

نسخه اولیه اندروید ور دارای مشکلات بسیار زیاد و عملکرد ضعیفی بود. تا جایی که بسیاری از تولید کنندگان ساعت های هوشمند از ادامه همکاری با گوگل دلسرد شده بودند. اما اندروید با ارائه ی یک بروز رسانی بزرگ، بخش زیادی از این مشکلات را رفع کرد. اکنون میتوان گفت اندروید ور میتواند انتظارات را برآورده کند. به معرفی برخی ویژگی های آن میپردازیم:


افزایش امنیت اکانت های گوگل

فزایش امنیت اندروید ور

گوگل پیش بینی میکند که در آینده ای نزدیک، ما دیگر از رمز عبور (Password) برای ورود به اکانت های خودمان استفاده نمیکنیم. نمونه ی تکامل در جهت حذف پسورد را میتوانیم در سرویس های خود گوگل ببینیم. اکنون دیگر برای ورود به اکانت گوگل نیازی به پسورد نیست و باید تایید ورود را از روی گوشی متصل به اکانت خود انجام بدهید. این امکان در اندروید ور هم وجود دارد.


هماهنگی با آی او اس

هماهنگی با آی او اس اندروید ور

این یک قابلیت بسیار خوب و رقابتی است که گوگل در نسخه ی جدید اندروید ور به آن اضافه کرده است. یعنی از این به بعد صاحبان گوشی هوشمند آیفون میتوانند ساعت های مچی هوشمند مبتنی بر اندروید ور را تهیه کنند. تمامی اعلان ها به درستی نمایش داده خواهند شد. البته گوگل برای هماهنگ سازی اندروید ور با آی او اس، اپلیکیشنی را معرفی کرده که از طریق ان هم میتوان به همه ی سرویس های گوگل دسترسی داشت.


شخصی سازی صفحه ساعت

واچ فیس اندروید ور

از بزرگترین مزایای سیستم عامل اندروید شخصی سازی بالاتر آن نسبت به آی او اس بوده است. این قابلیت در اندروید ور هم وجود دارد. به تازگی واچ فیس های زیاد و متنوعی هم به Android Wear اضافه شده است. اکثر آنها هم رایگان هستند و در دسترس عموم قرار دارند.


دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل اندروید ور

دستیار گوگل که با نام Google Assistant شناخته میشود در اندروید ور هم حضور دارد. این دستیار از قابلیت های زیادی برخوردار بوده و روز به روز در حال باهوشتر شدن است. شما میتوانید از طریق ساعت هوشمند خود به همه ی امکانات این دستیار، دسترسی داشته باشید.


تناسب اندام و فعالیت های ورزشی

گوگل فیت اندروید ور

یکی از بخش هایی که به صورت بسیار کامل به روز رسانی شده، قسمت فعالیت های ورزشی اندروید ور است. اکنون میتوان به راحتی با استفاده از سرویس Google Fit، اطلاعات ورزشی را ذخیره و آنالیز کرد.


بازی

بازی اندروید ور

بازی های جدید و قابل اجرا در محیط ساعت های اندرویدی هم به این سیستم عامل اضافه شده اند. این بازی ها اغلب از دسته ی بازی های ساده و خاطره انگیز هستند. با توجه به عمر کوتاه باتری ساعت های هوشمند، مسلما بازی کردن با آنها از اهداف مهم برای خریدشان محسوب نمیشود.


اضافه شدن کیبورد با قابلیت سوایپ

اضافه شدن کیبورد با قابلیت سوایپ اندروید ور

تقریبا کمی دور از انتظار بود که کیبورد ها را در محیط ساعت های هوشمند ببینیم. اما در اندروید ور جدید، کیبورد گوگل برای نوشتن پیام ها به آن اضافه شده است. این کیبورد برای راحت تر نوشتن از قابلیت swipe هم پشتیبانی میکند.


مستقل شدن از گوشی موبایل

اندروید ور ۲ در کنفرانس گوگل معرفی شد و قابلیت ها و به روز رسانی های چشمگیر آن معرفی شدند. بعد از اتمام معرفی و توضیحات مربوط، سخنگوی گوگل اعلام کرد این ساعت های هوشمند به هیچ گوشی اندرویدی متصل نبودند و همه ی کار ها را مستقلا انجام دادند.

مستقل شدن از گوشی موبایل اندروید ور

آیا شما تا کنون از سیستم عامل اندروید ور استفاده کرده اید؟ نقاط مثبت و منفی تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا