ویژگی های اپلیکیشن اندروید مناسب

ویژگی های اپلیکیشن اندرویدی مناسب چه چیز هایی هستند؟

برای اینکه اپلیکیشن اندرویدی خود را به یک اپلیکیشن بسیار مناسب تبدیل کنید، لازم است نکاتی را در هنگام ساخت و همچنین بعد از انتشار آن در نظر قرار دهید. برای بررسی مهمترین ویژگی های اپلیکیشن اندروید، با برنامه چی همراه باشید.

این مقاله دارای بخش های زیر است:
ظاهر مناسب
منیت بالا
پشتیبانی خوب
دریافت نظر از مشتریان
ارائه آپدیت های منظم
رابط کاربری
عملکرد مناسب
سرعت بالا
تبلیغ، مزاحم همیشگی


ظاهر مناسب

ویژگی اپلیکیشن ظاهر

یکی از مهمترین ویژگی های اپلیکیشن اندروید، داشتن ظاهری مناسب و یک گرافیک بدون نقص میباشد. متاسفانه اپلیکیشن های ایرانی در این زمینه گاهی ضعف های بسیار بزرگی دارند. برای داشتن یک ظاهر مناسب باید به رنگ بندی و روانشناسی رنگ ها توجه بسیار ویژه ای شود. (اصول و ابزار رنگ بندی و ترکیب رنگ را در دوره ی آموزشی رایگان سایت به طور کامل معرفی کرده ایم، پیشنهاد میکنیم همین الان در این دوره ثبت نام کنید).

نکته ی مهمی که در باره ظاهر باید در نظر داشته باشید این است که دقیقا به اندازه ی عملکرد اپلیکیشن اهمیت دارد. یک ظاهر خوب میتواند به تنهایی بسیار جذاب باشد. حتی میتواند بعضی از عیب های کوچک اپلیکیشن شما را هم بپوشاند.


امنیت بالا

امنیت ویژگی اپلیکیشن

اگر برنامه شما اطلاعاتی از کاربر را ذخیره میکند باید برای بالا بردن امنیت آن تلاش کنید. اطلاعات میتواند هر چیزی باشد که از گوشی کاربر وارد اپلیکیشن شما میشود. اگر اپلیکیشن قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت را هم داشته باشد، امنیت بسیار بیشتر از گذشته مطرح میشود.

امنیت یکی از ویژگی های اپلیکیشن خوب است که از دو جهت اهمیت دارد، اگر از این مورد غافل شوید ممکن است سرور های شما دچار اختلال شوند و به درستی کار نکنند. اما امکان دارد اطلاعات کاربران شما که به صورت آنلاین در سرور ها ذخیره شده اند لو بروند. اگر هرکدام از این اتفاقات برای شما رخ بدهد، ضربه ی بسیار بزرگی به برندتان وارد میشود. پس حتما در هنگام ساخت اپلیکیشن همه ی مواردی که امنیت برنامه شما را تهدید میکنند از بین ببرید.


پشتیبانی خوب

پشتیبانی ویژگی اپلیکیشن

این مورد که یک اپلیکیشن به پشتیبانی نیاز ندارد باور کاملا نادرستی است. امروزه یکی از ضروری ترین ویژگی های اپلیکیشن اندروید، داشتن یک تیم پشتیبانی قوی و حرفه ای است. هنگامی که مشکلی در اپلیکیشن شما وجود دارد و نمیدانید کدام قسمت ضعف دارد، سوالاتی که از پشتیبانی پرسیده میشود میتوانند کاملا راهنمای شما باشند.

برای ارائه ی یک پشتیبانی قوی و ساخت یک برند خوب از برنامه خود، این موارد را حتما رعایت کنید:


دریافت نظر از مشتریان

نظر مشتریان ویژگی اپلیکیشن

تقریبا در همه ی اپلیکیشن های معروف جهان میتوانید این قسمت را تحت عنوان Send FeedBack پیدا کنید. کاربران میتوانند پیشنهادات بسیار خوبی برای به روز رسانی نرم افزار ارائه بدهند. مشکلات ریز و درشتی که خودتان هنوز متوجه نشده اید را به شما نشان میدهند. احترام گذاشتن به نظرات و پیشنهادات مخاطبین محبوبیت شما را چندین برابر افزایش خواهد داد. از ویژگی های اپلیکیشن خوب میتوانیم به این مورد اشاره کنیم.


ارائه آپدیت های منظم

آپدیت ویژگی اپلیکیشن

برای برطرف کردن مشکلات نرم افزار و یا اضافه کردن قابلیت های جدید همیشه آپدیت های جدید برای اپلیکیشن منتشر کنید. ارائه آپدیت ها این حس را به کاربران میدهد که به نظرات آنها توجه کرده اید. اپلیکیشن هایی که مدت زیادی از به روز رسانی آنها گذشته است، کاملا متروکه به نظر میرسند.


رابط کاربری

رابط کاربری ویژگی اپلیکیشن

رابط کاربری در ارتباط مستقیم با میزان رضایت کاربران از اپلیکیشن شماست. (برای آشنایی کامل با مفهوم رابط کاربری، این مقاله را مطالعه کنید). رابط کاربری خوب هم از مهمترین ویژگی های اپلیکیشن اندروید به حساب می آید. باید قبل از ساختن اپلیکیشن یک نقشه ی کامل برای نحوه ی تعامل کاربر با اپلیکیشن خود به وجود بیاورید.

با دریافت نظر کاربران و به روزرسانی هایی که برای اپلیکیشن ارائه میکنید، میتوانید رابط کاربری را بهبود دهید. این نکته را نباید فراموش کنید که کاربر باید بتواند به قسمت های مهم، به راحتی دسترسی داشته باشد.


عملکرد مناسب

عملکرد مناسب ویژگی اپلیکیشن

خطاها و بد عمل کردن های نرم افزار (یا به اصطلاح باگ داشتن)، مهلک ترین سم برای اپلیکیشن شماست. هیچ شانسی برای یک اپلیکیشن که نمیتواند به وظایف خود عمل کند وجود ندارد. عملکرد مناسب و روان نرم افزار از ابتدایی ترین ویژگی های اپلیکیشن اندروید موفق است.

قبل از ارائه ی اپلیکیشن حتما چندین بار و به صورت های مختلف همه ی قسمت های برنامه را شخصا تست کنید. اگر کاربران این موارد را به شما گزارش دادند در سریع ترین زمان ممکن آنرا برطرف نمایید.


سرعت بالا

سرعت بالا ویژگی اپلیکیشن

به لطف سریعتر شدن اندروید و قدرت بسیار زیاد گوشی های اندرویدی موجود در بازار، اپلیکیشن ها میتوانند به سرعت اجرا شوند. سرعت اجرای اپلیکیشن ها تا حد بسیار زیادی به اندازه ی فایل ها و کدهای نوشته شده بستگی دارد.


تبلیغ، مزاحم همیشگی

تبلیغات ویژگی اپلیکیشن

بدون شک میتوان گفت که آزار دهنده ترین مورد از ویژگی های اپلیکیشن، داشتن تبلیغات است. هیچ چیز به اندازه ی تبلیغ هایی که فعالیت کاربر را مختل میکنند نمیتوانند آنها را فراری دهند. سعی کنید تا جایی که میتوانید تبلیغات را درون اپلیکیشن خود به کار نبرید. برای کسب در آمد از پلن های دیگر استفاده کنید. اما در نهایت اگر مجبور بودید از تبلیغات استفاده کنید، فقط و فقط آنهایی که با موضوع اپلیکیشن مرتبط هستند را انتخاب نمایید.

به نظر ویژگی های اپلیکیشن خوب چه چیزهایی است؟ تا به حال از استفاده کردن از یک نرم افزار لذت برده اید؟ چه ویژگی هایی این حس را در شما ایجاد کردند؟ تجربه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


منابع بیشتر برای مطالعه

میتوانید از منابع زیر برای مطالعه بیشتر استفاده کنید:

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا