دستور Continue در جاوا

اگر مطالبی که درباره حلقه و کنترل حلقه ها در جاوا درون وبسایت قرار داده ایم را مطالعه کرده باشید، میدانید که برای کنترل روند اجرای حلقه ها در جاوا ابزار هایی وجود دارد که میتوانیم از آنها هرجایی که میخواهیم استفاده کنیم. یکی از این ابزار ها، دستور Continue در جاوا است. برای آشنایی کامل با دستور Continue در جاوا، با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)

دستور continue در جاوا

کاربرد دستور Continue در جاوا

دستور Continue در جاوا میتواند درون هرگونه ساختار حلقه ای قرار بگیرد. این دستور باعث میشود که کنترل برنامه به دستور بعدی که درون خود حلقه وجود دارد منتقل بشود. دستور Continue در جاوا معمولا درون ساختار های شرطی که داخل حلقه ها نوشته میشوند، قرار میگیرند. وقتی که شرط مشخصی تعریف کنیم و مثلا بخواهیم وقتی اتفاق خاصی می افتد، حلقه به گام بعدی خودش بپرد، از عبارت continue استفاده میکنیم. در زیر کاربرد های دستور Continue در جاوا را مشاهده میکنید:


قواعد نوشتن یا سینتکس (Syntax)

برای نوشتن دستور Continue در جاوا میتوانید عبارت زیر را درون هر ساختار حلقه ای که خواستید اضافه کنید.

continue;

تفاوت دستور های Continue و Break

در مقاله ای دیگر درباره دستور Break در جاوا توضیح داده ایم که آن هم یکی دیگر از ابزارهایی است که میتوانید با استفاده از آن روند اجرای حلقه را کنترل کنید. اما تفاوت این دو در کجاست؟

  • دستور Continue باعث میشود که حلقه دوباره تکرار بشود. یعنی وقتی که از این عبارت استفاده میکنید، اجرای حلقه از بین نمیرود و فقط گام بعدی حلقه اجرا میشود. یعنی حلقه وقتی به دستور continue برسد، بلافاصله به گام بعدی پرش میکند و دستوراتی که درون حلقه بعد از دستور continue وجود دارد اجرا نمیشوند.
  • دستور Break باعث میشود که حلقه کلا کنار گذاشته بشود. وقتی که اجرای حلقه به این دستور میرسد، بلافاصله اجرای حلقه متوقف شده و دستوراتی که بعد از آن نوشته شده اند اجرا میشوند. پس دستور break کلا حلقه را از بین میبرد و اجرای آن را کاملا متوقف میکند.

دیاگرام اجرای دستور Continue در جاوا

دیاگرام اجرای دستور continue در جاوا

مثال از کاربرد دستور continue در جاوا

در ادامه یک مثال از کاربرد این دستور در جاوا را مشاهده میکنید کهتوضیحات آن در ادامه نوشته شده است.

مثال

public class Test {

   public static void main(String args[]) {
      int [] numbers = {10, 20, 30, 40, 50};

      for(int x : numbers ) {
         if( x == 30 ) {
            continue;
         }
         System.out.print( x );
         System.out.print("\n");
      }
   }
}

در این مثال مشاهده میکنید که یک حلقه for داریم که اعداد ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۵۰ را درون ارایه int قرار داده ایم، بعد با یک حلقه for تک تک اعضای این آرایه را در خروجی نشان میدهیم. دستور continue نیز درون یک ساختار شرطی if قرار گرفته است. یعنی در حین اجرای این حلقه for، این ساختار شرطی بررسی میکند تا زمانی که متغیر x برابر با ۳۰ بشود. سپس دستور continue اجرا شده و در این مرحله از اجرای حلقه دیگر دو دستور پایینی درون حلقه for اجرا نخواهند شد. سپس حلقه بدون نشان دادن عدد ۳۰ در خروجی، به گام بعدی حلقه پرش میکند. همانطور که در خروجی هم مشاهده میکنید عدد ۳۰ نشان داده نشده است و عدد های بعدی یعنی ۴۰ و ۵۰ نشان داده شده اند.

این کدها خروجی زیر را تولید میکنند.


خروجی

۱۰
۲۰
۴۰
۵۰

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا