موتور بازی سازی Unreal Engine 4 بازی سازی حرفه ای برای اندروید

موتور بازی سازی Unreal Engine 4

موتور بازی سازی Unreal Engine 4 یک مجموعه ابزار کامل برای توسعه بازی است که برای همه افرادی که با تکنولوژی real-time کار میکنند مناسب میباشد. از اپلیکیشن های شرکتی و تجربه های رسمی گرفته تا بازی های با کیفیت (high-quality) که روی کامپیوتر، کنسول، موبایل و هدست های واقعیت مجازی اجرا میشوند. موتور بازی سازی Unreal Engine 4 به شما همه موارد لازم را میدهد تا بتوانید ایده خودتان را اجرا و پیاده سازی کنید. برای آشنایی با خصوصیات و ویژگی های موتور بازی سازی Unreal Engine 4 با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: UnrealEngine)

یک مجموعه ابزار در سطح جهانی و جریان های کاری که قابل دسترس هستند، به توسعه دهندگان این قدرت را میدهد که ایده های خود را به سرعت اجرا کنند و نتیجه ها را در همان لحظه مشاهده نمایند، بدون اینکه حتی یک خط کد بنویسند. البته در کنار همه اینها دسترسی کامل به سورس کد ها به شما این امکان را میدهد که ویژگی های موتور بازی سازی Unreal Engine 4 را شخصی سازی کنید.


ویژگی های موتور بازی سازی Unreal Engine 4

بازی سازی برای اندروید یکی از کارهای پردرآمد و شاید هیجان انگیز این روزهای دنیای تکنولوژی میباشد. برای ساختن Game برای اندروید میتوانید از موتور های بازی سازی استفاده کنید که ابزار های بسیار قدرتمند و به درد بخوری را در اختیار شما قرار میدهند. قبلا درباره موتور بازی سازی یونیتی یک معرفی کوچک را منتشر کردیم که میتوانید از این قسمت آن را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله میخواهیم ویژگی های موتور بازی سازی Unreal Engine 4 را با یکدیگر بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


شامل سورس کدهای کامل C++

با دسترسی کامل به سورس کدهای C++ شما میتوانید موتور بازی سازی Unreal Engine 4 را شخصی سازی و ایراد یابی کنید. همچنین میتوانید بدون هیچگونه مانعی پروژه خود را به انجام برسانید.


رندر کردن عکسها بصورت Real Time

با استفاده از این ویژگی میتوانید به کیفیت تصویری بسیار بالایی (در حد هالیوود و لالیگا) برسید. با استفاده از ویژگی های موتور بازی سازی Unreal Engine 4 مانند رندر کردن با پایه های فیزیکی، آپشن های پیشرفته برای سایه های متحرک، تنظیمات بازتاب و نور پردازی پیشرفته که باعث میشود انعطاف پذیری و تاثیر بیشتری در بازی شما تولید بشود.


Blueprints: ساخت بازی بدون کدنویسی

ساخت بازی بدون کدنویسی

با اسکریپت نویس دیداری Blueprint که برای اهداف کاربر دوستانه طراحی شده است، شما میتوانید به سرعت نسخه اولیه را بسازید و محتوای خودتان را به آن اضافه کنید بدون اینکه حتی دستتان به یک خط کد بخورد. میتوانید از Blueprints استفاده کنید که آبجکت ها را در بازی بسازید و رفتار ها و تعاملات آنها را مشخص کنید، رابط های کاربری را تنظیم کنید، کنترلر های ورودی را تعیین کنید و کارهای بسیار بیشتری را انجام بدهید. در کنار اینها با استفاده از debugger (عیب یاب) قدرتمند داخلی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 میتوانید جریان گیم پلی را دیداری کنید و خصوصیات و ویژگی ها را بررسی کنید.


فرم ورک مولتی پلیر Robust

برای بیشتر از دو دهه، فرم ورک مولتی پلیر موتور بازی سازی Unreal Engine 4 بر روی پلتفرم های بسیار زیاد و بازی های مختلف در میدان نبرد آزموده شده اند. بعضی از این بازی ها توانسته اند به بترین موارد بازی های آنلاین در این صنعت تبدیل بشوند. موتور بازی سازی آنریل دارای یک معماری پایدار کلاینت-سرور است که میتوانید آنرا به همه پروژه ها اضافه بکنید.


شبیه ساز VFX & Particle

ویرایشگر افکت های دیداری Niagara و Cascade که داخل همین موتور بازی سازی قرار گرفته اند. همین به شما اجازه میدهد با استفاده از ماژول های بسیار گوناگون همه قسمت های سیستم را شخصی سازی کنید. با استفاده از نورپردازی های جزئی میتوانید صحنه های اکشن و حرکات بسیار پیچیده را طراحی کنید.


افکت هایی با کیفیت فیلم

افکت هایی با کیفیت فیلم

با استفاده از ویژگی های post-process در موتور بازی سازی Unreal Engine 4 میتوانید ظاهر و حس را به صحنه های خودتان بیافزایید. افکت های فیلمی مربوط به محیط سازی، نورپردازی پیشرفته، درجه بندی رنگ ها، عمق میدان، انطباق چشم ها، بازتاب لنز ها، ستون های نور، تنظیم دمای نور و غیره تنها گوشه ای از امکانات این موتور بازی سازی هستند.


ویرایشگر منعطف ماده

موتور بازی سازی کیفیت بالا

ویرایشگر ماده در موتور بازی سازی Unreal Engine 4 با استفاده از پایه فیزیکی تغییر شکل ماده ها، به شما تسلط بی سابقه ای در کنترل ظاهر و حس کاراکتر ها و اشیاء میدهد. سریعا میتوانید تعداد زیادی از سطوح را بسازید که همه اشیاء دیداری را نگه میدارند و سپس اعمالی که لازم دارید را روی آنها انجام بدهید.


ابزار های بسیار زیاد برای انیمیشن

با استفاده از ابزار mesh و ابزار ویرایش انیمیشن که شامل خصوصیت های قدرتمندی نیز میشود، محیط های مختلط، حرکات معکوس و فیزیک هایی که بر پایه انیمشن میباشند. با استفاده از Animation Blueprint تا با انیمیشن ها و مدل های خودتان به صورت موثری بتوانید کار کنید در حالیکه کاراکتر های شما حرکت های قابل باوری دارند.


سازگار با VR, AR & MR (XR)

برای همگام بودن با پیشگامان دنیای نرم افزار و سخت افزار، موتور بازی سازی Unreal Engine 4 قدرتمندترین راه حل برای برای ساخت واقعیت مجازی (VR) را ارائه میدهد. با استفاده از قابلیت هایی که در این موتور در اختیار شما قرار میگیرد، میتوانید برای اکثر پلتفرم های معروف و قدرتمند جهان محتوای واقعیت مجازی تولید کنید.


هوش مصنوعی پیشرفته

با داشتن هوش مصنوعی و اضافه کردن آن به کاراکتر های بازی، میتوانید از آنها شخصیت هایی بسازید که از محیط اطراف خود آگاهی دارند و میتوانند حرکات هوشمندانه تری را در گیم پلی بازی انجام بدهند. همچنین هنگام تغییر در محیط بازی تصاویر بصورت real-time تولید میشوند.


مرورگر محتوا

مرورگر محتوا

با استفاده از مرورگر محتوا، میتوانید فایل های خودتان را تگ، جستجو، فیلتر، سازماندهی کنید و تغییر بدهید. حتی میتوانید فایل هایی که میخواهید را با بقیه دولوپر ها به اشتراک بگذارید تا بتوانید بصورت گروهی روی پروژه های خودتان کار بکنید.


توسعه پذیری نامحدود

شما میتوانید با استفاده از ویژگی های ماژولار در پروژه موتور بازی سازی Unreal Engine 4 خودتان، و با استفاده از ابزار های بیشماری که برای آن وجود دارد، میتوانید همه تغییراتی که لازم دارید را اعمال کنید و تا جایی که دلتان میخواهد توسعه پروژه خودتان را ادامه بدهید.

درباره نویسنده

2 در مورد “موتور بازی سازی Unreal Engine 4 بازی سازی حرفه ای برای اندروید”

  1. امیر حسین

    این engine فوق العاده هستش ، من خودم دارم بازی میسازم ، برای pc , بعضی ها فکر میکنند با blueprint که لازم نیست کد بنویسند ، آسون هستش ، ولی در اصل میشه گفت که اون هم سختی های خودش رو داره
    گاهی اوقات هم میشه که blueprint چیزی که میخواهید رو نداشته باشه (خیلی کم پیش میاد )
    در این شرایط باید c++ بلد باشید که فوق العاده سخته

    1. سلام دوست عزیز.
      ممنونم از اطلاعات ارزشمندتون که با ما در میون گذاشتین. بله من هم موافق شما هستم، سختی بالاخره وجود داره و برای ساخت محصول خوب باید سختی هاش رو هم به جون بخریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا