متد pow برای توان گرفتن در جاوا

به توان رساندن در جاوا با متد pow

به توان رساندن یکی از موارد پرکاربردی است که هنگام کار با اعداد بسیار از آن استفاده خواهید کرد. اگر بخواهید این کار را در زبان برنامه نویسی جاوا انجام بدهید، نیازی نیست خودتان همه کد ها را نوشته باشید. متد pow که درون کلاس Math قرار دارد میتواند این کار را به راحتی برای شما انجام بدهد. برای جزئیات بیشتر با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)


توضیحات و نحوه کار متد pow

این متد دو آرگومان (پارامتر ورودی را دریافت میکند. عدد اول را به عنوان پایه قرار میدهد و عدد دوم را به عنوان توان. یعنی به عبار دیگر عدد اولی را به توان عدد دومی میرساند.


قواعد نوشتن (Syntax)

در این قسمت میتوانید قواعد نوشتن متد  pow را ببینید و برای نوشتن از آن استفاده کنید:

double pow(double base, double exponent)

پارامتر های ورودی

جزئیات پارامتر های ورودی را در زیر مشاهده میکنید:

  • base (پایه) – هرنوع داده اولیه میتواند انتخاب شود.
  • exponent (توان) – هر نوع داده اولیه میتواند انتخاب شود.

مقدار بازگشتی

  • این متد مقدار آرگومان (پارامتر ورودی) اول را به عنوان پایه قرار میدهد و آرگومان دوم را به عنوان توان آن میگذارد و نتیجه را برمیگرداند.

مثال

public class Test { 

   public static void main(String args[]) {
      double x = 11.635;
      double y = 2.76;

      System.out.printf("The value of e is %.4f%n", Math.E);
      System.out.printf("pow(%.3f, %.3f) is %.3f%n", x, y, Math.pow(x, y));
   }
}

در این مثال مشاهده میکنید که دو متغیر از نوع double به نامهای x و y تعریف کردیم و مقادیر اولیه ای هم به آنها داده ایم. در ادامه دو دستور printf نوشتیم که یک الگو را هم برای نمایش دادن برای آنها درست کردیم (در پرانتزی که جلوی آنها قرار دارد)، و متغیر هایی که قرار است در این نوشته ظاهر بشوند را بعد از دابل کوتیشن (علامت نقل قول) مشخص نمودیم.

در دستور printf دوم، متد pow را روی کلاس Math صدا زدیم (چون این متد استاتیک است و نیازی نیست از کلاس Math یک آبجکت درست کرده باشیم). سپس مقادیر x و y را به عنوان آرگومان به آن پاس داده ایمو میتوانید در خروجی ببینید که مقدار x به توان y رسیده و حاصل نشان داده شده است.

این کدها خروجی زیر را تولید میکنند.


خروجی

The value of e is 2.7183
pow(11.635, 2.760) is 874.008

اگر شما هم درباره متد pow توضیحاتی میدانید و حس میکنید این مقاله به اندازه کافی کامل نیست، میتوانید با نوشتن توضیحات خود در قسمت نظرات (همین پایین)، ما را در کامل تر شدن این مقاله آموزشی یاری کنید.


سوالات خودتان را بپرسید

در این جلسه از دوره آموزشی جاوا، توضیحاتی را درباره متد pow برای شما ارائه دادیم. اگر سوالی در ذهن شما وجود دارد یا حس میکنید قسمتی نیاز به توضیحات بیشتر دارد، میتوانید سوالات خودتان را در قسمت نظرات بپرسید تا به سرعت به آنها پاسخ بدهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا