متد toString در جاوا

متد toString برای کار با اعداد در جاوا

از ابزارهای کار با اعداد در جاوا متد toString میباشد که با استفاده از آن میتوانید مقدار یک آبجکت عددی را به رشته (string) تبدیل کنید. برای یادگیری جزئیات این متد با برنامه چی همراه باشید. (منبع نوشته: TutorialsPoint)


توضیحات و نحوه کار متد toString

این متد برای گرفتن یک نمونه آبجکت از جنس String، از مقداری که درون آبجکت عددی (Number Object) استفاده میشود. اگر به این متد یک نوع داده اولیه (Primitive Type) به عنوان ورودی بدهیم، آنوقت یک آبجکت String که مقدار داده اولیه درون آن قرار دارد، برگشت داده خواهد شد.

اگر متد دو پارامتر ورودی داشته باشد، یک آبجکت عددی با مقدار پارامتر اول، که مبنای آن برابر پارامتر دوم در نظر گرفته میشود، برگردانده میشود. اگر کمی ساده تر برای شما توضیح بدهم بهتر متوجه میشوید.

فرض کنید از متدی استفاده میکنیم که دوتا پارامتر را دریافت میکند. پارامتر اول ۱۸۰ و پارامتر دوم ۱۶ هست. اتفاقی که میوفته که اینه که پارامتر دوم یعنی عدد ۱۶ به عنوان مبنا در نظر گرفته میشود. یعنی متد فرض میکند که عدد ۱۸۰ در مبنای ۱۶ نوشتنه شده و باید به مبنای ۱۰ تبدیل شود. یعنی مقدار radix به عنوان مبنای فعلی عدد شما در نظر گرفته میشود.


قواعد نوشتاری (Syntax)

در زیر میتوانید همه فرم های مختلف این متد را ببینید و برای نوشتن از این ها استفاده کنید

String toString()
static String toString(int i)

پارامتر های ورودی

در اینجا جزئیات پارامتر های ورودی (آرگومان ها) را میتوانید ببینید.

  • i – یک عدد که رشته (String) برای آن باید برگردانده بشود.

مقدار های بازگشتی

  • اگر از toString استفاده شود – اگر این متد را روی یک آبجکت عددی صدا بزنیم، یک String از مقدار آن آبجکت برگردانده میشود.
  • اگر از toString به همراه (int i) استفاده شود – این متد یک String از مقداری که به آن داده ایم برمیگرداند.

مثال

public class Test { 

   public static void main(String args[]) {
      Integer x = 5;

      System.out.println(x.toString());
      System.out.println(Integer.toString(12));
   }
}

در مثال بالا یک متغیر به نام x و با مقدار ۵ داریم که میخواهیم متد toString را روی آن صدا بزنیم. همانطور که در ادامه کد ها میبینید، درون دستور هایی که برای نمایش نتیجه نوشته شده اند، دو بار متد toSring را صدا زده ایم. دفعه اول که این متد روی متغیر x صدا زده شده است، باید یک String از مقدار متغیر x که برابر ۵ است، برگردانده بشود. دفعه دوم هم که متد toString تنهایی نوشته شده است، مقدار پارامتری که به آن داده ایم را بصورت یک رشته برای ما برمیگرداند.

این کد ها خروجی زیر را تولید میکنند.

خروجی

۵
۱۲

سوالات خودتان را بپرسید

در این جلسه که عضوی از دوره آموزش جاوا سایت برنامه چی هست، درباره متد toString صحبت کردیم. اگر درباره کارکرد این متد یا نحوه به کار بردن آن سوالی دارید و اگر برای قسمتی نیاز به توضیحات بیشتری هست، سوالات خودتان را در قسمت نظرات (همین پایین) بپرسید تا به سرعت به آنها پاسخ بدهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا